loading...

گليم اصيل

شهر گليم

بازدید : 204
يکشنبه 30 شهريور 1399 زمان : 13:24

در این ویدئو چند روش خانگی برای از بین بردن بوی نم فرش به شما آموزش داده می شود. ما به شما اطمینان میدهیم که با دیدن این ویدئو مشکلتان حل می شود. با ما همراه باشد.

https://www.aparat.com/v/HAxU6

بازدید : 1165
سه شنبه 11 شهريور 1399 زمان : 11:25

مقیاس گلیم فرش ماشینی و دستبافت

واژه گلیم در فرهنگ نامه دهخدا به معنای پوششی از موی بز و گوسفنداست. گلیم یک نوع فرش یا بافت صاف بدون کرک و پرز می‌باشد؛ که عشایر و مردمان قدیم برای جلوگیری از ورود سرما به چادرهای خود شروع به بافتن گلیم کردند. گلیم، امروزه به عنوان یکی از صنایع دستی با ارزش ایران معرفی شده است که به دو روش دستی و ماشینی بافته می‌شود. در ادامه به تفاوت و شباهت های آن‌ها برای آشنا شدن بیشتر شما می‌پردازیم.

یکی از مهمترین و اصلی ترین تفاوت در گلیم فرش دستی و ماشینی استفاده از نوع الیاف و نخ در بافت گلیم است. گلیم فرش دست بافت از الیاف طبیعی مانند ابریشم، پشم و پنبه که از گاو و گوسفند تهیه شده بافته می‌شود، اما در گلیم فرش ماشینی الیاف مورد استفاده شامل الفین و پلی پروپلین که از جنس پلی استر بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است که برای گلیم فرش ماشینی مناسب است.تفاوت بعدی، قیمت خرید گلیم فرش ماشینی کمتر از گلیم فرش دست بافت است بنابراین بسیاری از افراد که توانایی خرید گلیم فرش دستبافت را ندارند؛ گلیم فرش ماشینی مقرون به صرفه تر است. تولیدکنندگان برای بافت فرش ماشینی بسیار در رقابت هستند که محصولات خود را با کیفیت تر تولید کنند و تنها شباهت موجود بین فرش دستبافت و فرش ماشینی یکسان بودن خواب فرش می‌باشد.

بازدید : 260
چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 12:21

فرش ماشيني اكريليك چيست ؟

الياف اكريليك اليافي هستند كه مصنوعي از مواد نفتي ساخته مي شوند. اين الياف مصنوعي از پليمري به نام پلي اكريلو نيتريل داراي ميانگين مولكولي در حدود 1900 مونومر واحد ساخته شده است. به تعريفي ديگر در كشور ايالات متحده امريكا به پليمري اكريليك گفته مي شود كه حداقل 85 درصد ان را پليمر اكريلو نيتريل تشكيل داده باشد.

الياف اكريليك سبك بوده و حالتي شبيه نخ پشم طبيعي دارند. الياف اكريليك گرم بوده و براي محصولي چون فرش بسيار مناسب مي باشد.

اگر اكريليك بر روي پايه اصلي و كوتاه دستگاه ريسيده شود، خاصيتي شبيه پنبه دارد. نخ هاي اكريليك به چند صورت توليد مي شود، دسته اي به صورت رنگي يا رنگدانه توليد مي شود و دسته اي ديگر به صورت اكرو، زرد آهويي يا كتان شسته نشده.

در غير اينصورت اكريليك به صورت سفيد خام و رنگ نشده به صورت طبيعي توليد مي گردد.

به صور كلي از اكريليك در توليد جوراب، دستكش، روسري، ژاكت، پارچه هاي تزييني و چادر استفاده مي شود. اكريليك ويژگي هاي خوبي دارد كه نسبت به الياف طبيعي قيمت مناسب تري دارد.

بازدید : 285
11 زمان : 1399:2

فرش و نقش ان در زيباسازي منزل

فرش و قالي، در دكوراسيون خانه، به خصوص در خانه ما ايراني ها حرف اول را مي زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نيست. بايد بدانيد فرشي كه مي خريد را كجا و چگونه پهن كنيد.فرش در دكوراسيون

فرش در دكوراسيون فرش مي تواند به عنوان عنصري كه در خانه ايراني ها نقش پررنگي دارد، موضوعي جذاب باشد، چراكه به نوعي نماينده هويت ايراني در خانه هاي ماست؛ به همين خاطر مي خواهيم نگاهي گذرا به فرش و نحوه به كارگيري آن در معماري داخلي، تاثيرش در چيدمان فضاهاي خانه و هم چنين استفاده از نقوش آن بيندازيم.
بازدید : 248
چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 12:23

مفتخريم كه بگوييم گليم اصيل با تكيه بر اعتماد و اطمينان شما جايگاه كنوني خود را كسب كرده و تمام تلاش خود را در راستاي جلب رضايت مشتريان عزيز خود خواهد كرد، اين شركت ارائه دهنده ي جديدترين محصولات سنتي فرش گليم به صورت ماشيني و با قيمت هاي باور نكردني ميباشد.
به منظور رفاه حال شما سروران گرامي، محصولات خود را به صورت اينترنتي نيز به فروش ميرسانيم تا به راحتي بتوانيد سفارش خود را ثبت كرده و درب محل تحويل بگيريد.
پيشاپيش از اعتماد شما سپاسگذاريم.
براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت گليم اصیل مراجعه كنيد.

بازدید : 251
11 زمان : 1399:2

در رابطه با تاريخ دقيق پيدايش اولين قالي و نحوه ي بافت آن اطلاعات دقيقي در دست نيست اما با توجه به آثار باستاني و كشفيات صورت گرفته در رابطه با نوع زندگي بشر، به نظر ميرسد هنرهاي ديگري چون سبد بافي، نمد بافي، جاجيم و گليم بافي همه خود نوعي مقدمه و اساسي براي پيدايش اولين قالي ها بوده است.

بازدید : 226
چهارشنبه 21 خرداد 1399 زمان : 12:25

تاريخ و سرگذشت گليم

فرش گليم ها در گذشته تخت بافت ناميده ميشد. گليم ها فرش نيستند، زيرا پرز ندارند. اما به عنوان فرش و گستردني استفاده مي شود. گليم ها فرش هايي نازك و خشن هستند كه فاقد هر گونه كرك و پرز مي باشند. تار و پودهاي ان بسيار نزديك به هم تنيده شده و با در هم تنيده شدن تار و پودهايي كه ان را تشكيل مي دهد به وجود مي ايد.

گليم ها از اين جهت طرفداران مخصوص خود را دارند كه طرح هاي هندسي بسيار زيبايي دارند و سادگي خاصي را در منزل ايجاد مي كند.

بازدید : 295
11 زمان : 1399:2

آشنايي با گليم بافي

فرش گليم ماشيني كاشان دستاوردي جديد در حوزه توليدات صنعتي و فرش ماشيني است .اما فرش گليم قدمتي ديرينه دارد.به گونه اي كه بسياري از شهرهاي ايران از قديم الايام براي مفروش كردن منزل خود به بافت انواع فرش گليم مي پرداختند.و اين نشان فرهنگ غني مردمان اين مرز و بوم است كه از ديرباز به اراستگي محيط زندگي خود اهميت مي داده اند و چه هنري بالاتر از كشف كردن ابزار و وسايلي براي بافت يك فرش زيبا الهام گرفته از طبيعت و بي تفاوت نيودن نسبت به زيبايي موجوداتي كه در ان مي زيسته اند..

بازدید : 246
11 زمان : 1399:2

تفاوت گليم فرش و فرش فانتزي

در كل فرش ها به دو روش عمده توليد مي شوند: بافت گره اي و پرز بريده. در ايجاد ظاهر و لطافت هر فرش نوع بافت اهميت زيادي دارد. دو نوع گليم فرش و فرش فانتزي دو سبك از پنج سبك فرش هاي پرزبريده هستند كه داراي دوام بسيار زيادي هستند و اين ويژگي به واسطه ي تراكم پرزها و تابيدگي محكم نخ ها مي باشد. اين ويژگي ها باعث مي شوند فرش ماشيني ظاهر و كيفيت خود را با دوام بالايي حفظ كند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 182
  • بازدید کلی : 6232
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی